2.1.2 Recommendations for operation
2.1.2.1 Starting and stopping
The engine can be started provided that:
The engine and the fuel system are pre-heated to operating temperature. The HT-water temperature must be min. 60°C and the lubricating oil temperature min. 40°C.
The pre-lubricating oil pump is running.
Recommendations for idling and low load operation
Absolute idling (declutched main engine, disconnected generator):
Maximum 10 minutes if the engine is to be stopped after the idling. 3-5 minutes idling before stop is recommended.
Maximum 8 hours if the engine is to be loaded after the idling.
After a gas start it is recommended to synchronize and load the engine within 1 minute after nominal speed is reached.
Operation below 20% load on HFO or below 10% load on MDF or gas:
Maximum 100 hours continuous operation. At intervals of 100 operating hours the engine must be loaded to min. 70% of the rated output for 1 hour.
If operated longer than 30h in liquid fuel mode, the engine must be loaded to minimum 70% of rated output for 1 hour before transfer to gas.
Before operating below 10% in gas mode the engine must run above 10% load for at least 10 minutes. It is however acceptable to change to gas mode directly after the engine has reached nominal speed after the engine has started, provided that the charge air temperature is above 55°C.
Operation above 20% load on HFO or above 10% load on MDF or gas:
No restrictions.
2.1.2 운영을 위한 권장 사항
2.1.2.1 Starting 및 Stopping
엔진은 다음의 경우 시동할 수 있습니다.
엔진과 연료 시스템은 작동 온도로 예열됩니다. HT-물 온도는 최소 60°C이고 윤활유 온도는 최소 40°C여야 합니다.
사전 윤활 오일 펌프가 작동 중입니다.
2.1.2.2 공회전 및 저부하 운전에 대한 권장 사항
절대 공회전(메인 엔진 클러치 해제, 발전기 분리):
엔진을 공회전 후 정지시키는 경우 최대 10분이 소요됩니다. 정지하기 전에 3~5분간 공회전하는 것이 좋습니다.
엔진에 공회전 후 부하를 가하는 경우 최대 8시간입니다.
가스 시동 후 정격 속도에 도달한 후 1분 이내에 엔진을 동기화하고 부하를 거는 것이 좋습니다.
HFO에 20% 이하의 부하, MDF 또는 가스에 10% 이하의 부하로 작동:
최대 100시간 연속 작동. 100시간 작동 간격으로 엔진은 1시간 동안 정격 출력의 최소 70%로 부하되어야 합니다.
액체 연료 모드로 30시간 이상 작동할 경우, 엔진은 가스로 전환하기 전에 1시간 동안 정격 출력의 최소 70%까지 부하되어야 합니다.
가스 모드에서 10% 미만으로 작동하기 전에 엔진은 최소 10분 동안 10% 이상의 부하로 작동해야 합니다. 그러나 엔진이 시동된 후 정격 속도에 도달한 직후에 가스 모드로 바로 변경하는 것은 허용되며, 충전 공기 온도가 55°C 이상이어야 합니다.
● HFO사용시 20% 이상의 부하가 걸리거나 MDF 또는 가스 사용시 10% 이상의 부하가 걸리는 경우:
제한 없음.
DF Engine이 Gas Mode로 운전할때 Injection pump는 (0) | 2024.10.31 |
---|---|
LNG methane number (0) | 2024.10.31 |
Wartsila 46DF MGE accessary, 보조 기계들 (0) | 2024.10.31 |
Inert gas system에서 ADS(Adsorption System)의 역할 (0) | 2024.10.31 |
Inert gas system에서 Inert gas cooler의 역할 (0) | 2024.10.31 |