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MARPOL Annex I

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by 한국 조선업, 신기술, 선박수주 2025. 3. 11. 10:56

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MARPOL Annex I requires that oil discharges from ships be above the waterline and visible. This is to help prevent oil pollution.
Discharge conditions
The ship must be en route
The oil content must be no more than 15 parts per million (ppm)
The oil must be processed through oil filtering equipment with an alarm and automatic stopping device
The oil must not come from cargo pump room bilges on oil tankers
The oil must not be mixed with oil cargo residues on oil tankers
Construction requirements
The ship must be designed to minimize the chance of oil cargo tank penetration in the event of damage
The ship must have double hull construction
The ship must have segregated ballast tanks in a protective location
Special areas
Discharge restrictions apply to special areas such as the Mediterranean Sea, Baltic Sea, Black Sea, Red Sea, Gulf of Aden, Antarctic area, and North West European waters
Enforcement
Governments should investigate any visible traces of oil near a ship or its wake
Oil residues that cannot be discharged in compliance with the regulation must be kept on board for later discharge to reception facilities


아래는 MARPOL Annex I 내용의 한국어 번역입니다.


MARPOL Annex I은 선박에서의 오일 방출이 수면 위에서 보이고, 눈에 띄어야 한다고 요구합니다. 이는 오일 오염을 방지하기 위한 것입니다.

방출 조건
- 선박은 항해 중이어야 합니다.
- 오일 함량은 15ppm(백만 분의 15)을 초과해서는 안 됩니다.
- 오일은 알람과 자동 정지 장치가 있는 오일 필터링 장비를 통해 처리되어야 합니다.
- 오일은 유조선의 화물 펌프실에서 발생한 빌지에서 나와서는 안 됩니다.
- 오일은 유조선의 화물 잔여물과 혼합되어서는 안 됩니다.

건설 요구 사항
- 선박은 손상 발생 시 오일 화물 탱크의 침투 가능성을 최소화하도록 설계되어야 합니다.
- 선박은 이중 선체 구조를 가져야 합니다.
- 선박은 보호된 위치에 분리된 발라스트 탱크를 가져야 합니다.

특별 지역
- 지중해, 발트해, 흑해, 홍해, 아덴만, 남극 지역, 북서 유럽 해역과 같은 특별 지역에서는 방출 제한이 적용됩니다.

집행
- 정부는 선박이나 그 항적 근처에서 눈에 띄는 오일 흔적을 조사해야 합니다.
- 규정을 준수하여 방출할 수 없는 오일 잔여물은 나중에 수용 시설에 방출하기 위해 선박에 보관해야 합니다.

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